Bloggintresserade

onsdag 5 juni 2013

Överklagan


Har pga lite gösfiske och mycket annat bestyr inte haft riktigt tid att engagera mig de sista dagarna men nu är det lite lugnare. Fick ett mail från en som också tycker att beslutet från HaV är tokigt med detta innehåll. OBS! Han är jurist med många år till yrket.........................


Enligt min uppfattning just nu tolkar jag § 1 i myndighetsförordningen så att om något annat gäller i lag tar lagens bestämmelser över och i Fiskelagen 60 § andra st punkt 2  står att Hav-och vattenmyndighetens beslut enligt föreskrifter som meddelats med stöd av lagen får överklagas till allmän förvaltningsdomstol.

 Enligt min uppfattning  skall Hav- och vattenmyndigheten sända över överklagningsskriften till förvaltningsdomstolen som sedan avgör om beslutet går att överklaga. Om inte skall överklagningen avvisas.

 Jag medger att frågan kan vara knepig. Men det är bäst att överklaga så får man svar på frågan om beslutet gick att överklaga. Som jag ser det just nu borde beslutet vara överklagbart.
 
 
 
Ja det verkar ju hoppfullt , men det finns ju också andra sätt att klaga på beslutet som ju är direkt diskriminerande och inte tagit på rätt grunder.  Se:  http://www.jo.se/sv/JO-anmalan/Vilka-JO-kan-granska/
Och sen:  http://www.jo.se/sv/JO-anmalan/Skicka-in-anmalan/

Jag ska sen undersöka via Diskrimineringsombudsmannen om det finns något att hämta där , vilket jag är säker på. En svensk myndighet får ej besluta så att det blir en konkurrens fördel till annat land på dessa villkor!
 
På återseende! Patrik! 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar