Bloggintresserade

fredag 29 januari 2010

Helvetes snöhelvete


Tung period nu! Trollingsäsongen känns avlägsen. Till och med hunden är uttråkad , hans enda och stora nöje är att vara i och på snöskyffeln när jag skottar den förbannade snön. Vet inte hur många gånger jag skottat den förbannade helvetes uppfarten nu , ont i hela jävla kroppen har jag iallafall. Kärringen gör inget annat än städar och byter gardiner , tror hon har dammsugit tre gånger den här veckan. Vilket i och för sig sysselsätter hunden också , dammsugaren är inte hans kompis. När den startar så är det död och förintelse som gäller. När jag frågade om det var nödvändigt att städa så mycket så sa hon: ta med mig ut då , gärna till något dyrt ställe! Hon fick då följa med till Statoil...... sen var den dagen förstörd.
Jaja , i helgen blir det iallafall ismete med Josef och Patrik som har lovat STORA gäddor så det ska bli kul. Och hör o häpna kärringen ska med! Ännu roligare alltså!
Återkommer med rapport.

1 kommentar:

  1. Faan Patrik köp en snöslunga till frun :-) och en snöskoter till dej så känns ju vintern okej, vi vet

    Irma

    SvaraRadera