Bloggintresserade

måndag 30 mars 2009

Pumpjäveln


Var och lämnade in den idag och de ville inte ge oss en ny , haha tror inte vi vill ha någon ny sa jag , dessa pumpar har redan förgyllt tillvaron tillräckligt! Detta är den andra som spricker plus att den som sitter i bracketen (likadan)som är ett slutet utrymme går konstant tills säkringen går , alltså trasig den oxå! Generalagenten ska ringa under veckan , ska bli intressant att höra vad de har att säga. Jag har nu beställt en Johnson pump som jag ska få tills på torsdag. Hoppas den är bättre , har hört av flera att de bra. Har en teori om att det är det kalla vattnet (1,2 grader)som gör att plasthöljet blir bräckligt i kombination med en stark pumpmotor. Någon som vet eller har haft liknande problem?

2 kommentarer:

  1. Kul när allt flyter på :)

    Har hört att biltemas pumpar ska va riktigt driftsäkra.. Om ja inte missminner mig så sitter dom även i endel av sjöräddningens båtar..

    350 kr så tror ja dom pumpar lite över 60 l/min.

    SvaraRadera
  2. Ja det är ju inga pengar för en pump. Ska köpa med mig en i reserv ifall det fortsätter att jävlas. Om inte annat så är det bra att ha en extra liggande i båten. // Patrik

    SvaraRadera